GYÓGYULJ ÉS GAZDAGODJ!

2015. június 5., péntek

Fejfájás és szédülés ellen egy hatásos nyaktorna

Ezt a tornát egy aerobic edző gyakorlatai alapján állítottam össze és csinálom jó pár éve. Nagyon egyszerű mozgásforma és elég 6-8 percig végezni. Rövid idő alatt meglepően jó eredményeket hozhat.




Megmutatom én hogyan csinálom, ha egészséges vagy és nincsenek gerincproblémáid sem, bátran tornázhatsz velem te is! Nyak- és fejfájásom -ki ne hagyjam a szédülést- néha nagyon kínoz. Azért is jó ez a torna, mert kíméletes, de nagyon hatásos.

Kezdjük!

Reggel az ágy szélén ülve - szinte még álmodban - is meg lehet csinálni a gyakorlatsort. Én felállva, kicsit rogyasztott térdekkel szoktam a nyaktornát csinálni, ami csupán 5 elemből áll.



1. " Igen" elem

Nem vadul csakis nagyon finoman bólintok előre, majd fej vissza csak középig ( Hátra nem hajtjuk a fejet!). Ismétlés legalább 8-szor vagy ennek többszöröse, az még jobb.





2. "Nem " elem

Szintén óvatosan fordítom a fejem jobbra és balra ( a nyak, akár nyikoroghat is, ez nem baj)





3." Fejgörgetés" elem



Balra lehajtom a buksim és lent átgörgetem jobbra, majd vissza a görgetés a bal oldalra. ( Hátra nem!)




4. "Bólogató" elem


Balra bólint- vissza a fej
Középre bólint- vissza a fej
Jobbra bólint- vissza a fej
Ismét középre bólint- vissza a fej
Balra bólint- vissza a fej





5. "Billentés" elem


A fejem középen, előre nézek és balra billentem a fejem, középre vissza, majd jobbra billentem.( Nem fordítom.)



Minden elemet legalább nyolcszor ismételek, azután lépek a következő elemre. Addig csinálom ( ez úgy 6-8 perc), amíg szinte érzem, hogy a vérkeringésemet is jobban beindítja  a nyaktorna.
Előfordul, hogy pár napig nem végzem ezt a tornát, bizony akkor újra fáj a nyakam , a szédülésem és fejfájásom is előjön.


Tehát akármennyire kevés a szabadidőm, igyekszem reggeleimbe ezt a csöpp mozgást beleiktatni, mert tudom, hogy akár az egész napom is frissebb, vidámabb és fejfájásmentes lehet tőle.  
Akár pár hét alatt érezheted a torna jótékony hatását és jó hangulatot hozhat hétköznapjaidba.

(Forrás: kiskegyed)